تعمیر ایسیو فولکس واگن تیگوان

تعمیر ایسیو فولکس واگن تیگوان

تعمیر ایسیو فولکس واگن تیگوان – تعمیر ECU انواع خودرو های سبک و سنگین در کلینیک تخصصی دیجی برد صورت می پذیرد.

معرفی ECU واحد کنترل الکتریکی

ECU ، واحد کنترل موتور یا یک ماژول کنترل موتور ECM شناخته می شود. اگر این واحد هم موتور و گیربکس را کنترل نماید اغلب به عنوان ماژول کنترل پیشرانه (PCM) توصیف می شود.

ایسیو ECU ، تزریق سوخت و زمان جرقه جهت احتراق در موتور های بنزینی را کنترل می کند. این واحد با استفاده از سنسور موقعیت میل لنگ ، وضعیت موتور را تعیین می نماید تا انژکتورها و سیستم جرقه زنی دقیقاً در زمان صحیح فعال شوند.

تا قبل از ابداع ECU ، مقدار و نسبت مخلوط (اکسیژن و بنزین ) توسط کاربراتور کنترل می شد که از نظر مصرف سوخت اصلا بهینه نبود و آلایندگی زیادی را به همراه داشت.ECU وظیفه کنترل تزریق سوخت، احتراق و اجزای جانبی موتور را با استفاده از معادلات و جداول عددی ذخیره شده دیجیتالی در حافظه خود به جای ابزارهای آنالوگ بر عهده دارد.واحد کنترل موتور ایسیو ، هنگام تعیین نسبت صحیح اکسیژن و سوخت متغیر های زیادی نظیر : دمای موتور ، دمای هوا ، دمای سوخت ، کیفیت سوخت ، فشار هوا و … را در نظر می گیرد.

نحوه عملکرد ECU

ابتدا در قسمت ورودی سنسور های دما و فشار ، داده های سایر ماژول های داخل خودرو را جمع آوری و به ECU می رساند. در مرحله بعدی پردازنده مشخصات خروجی مانند: عرض پالس انژکتور سوخت را طبق دستور نرم افزار ذخیره شده در واحد تعیین کند. پردازنده نه تنها نرم افزار را برای تصمیم گیری در مورد خروجی مناسب می خواند، بلکه اطلاعات خود مانند تنظیمات مخلوط و مسافت پیموده شده را نیز ثبت می کند.و در نهایت قسمت خروجی ECU یک عمل را روی موتور انجام می دهد.

فولکس واگن تیگوان

فولکس واگن Volkswagen مدل Tiguan محصول سال ۲۰۱۸ ، از نظر اندازه با کیا سورنتو برابری می کند

در Tiguan فاصله بین دو محور و طول اضافی برای ۵۷ درصد فضای بار بیشتر نسبت به مدل قبلی این مدل است. ردیف دوم ۷ اینچ به جلو و عقب می لغزد و به صورت ۴۰/۲۰/۴۰ تا می شود. صندلی‌ های ردیف سوم استاندارد در مدل‌ های دیفرانسیل جلو و اختیاری در نسخه‌ های چهار چرخ متحرک هستند.

کابین دیجیتال فولکس واگن یک صفحه نمایش ابزار قابل تنظیم است که می تواند اطلاعات ناوبری را به طور دقیق نشان دهد.

تیگوان مجهز به یک  موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با ۱۸۴ اسب بخار قدرت و ۲۲۱ پوند فوت گشتاور می باشد که با یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک جفت می شود. دیفرانسیل جلو استاندارد است و فولکس واگن ۴Motion با کنترل فعال چهار چرخ محرک با چهار حالت قابل انتخاب توسط راننده برای رانندگی در داخل و خارج از جاده اختیاری است.

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *